Dag 9: Flight of the Gibbons

30 juli 2015 - Mae Kampong, Thailand

IMG_0612

Vandaag is het misschien wel de spannendste dag. Voor mij in ieder geval. Een beetje hoogtevrees en dan van de ene boomtop naar de andere zwieren, ik weet het niet ……. De kinderen hebben er in ieder geval veel zin in. Samen met familie Punte worden we bij het hotel opgehaald. In het busje krijgen we al een instructiefilmpje te zien. Aangekomen bij de receptie van de Flight of the Gibbons vullen we onze gezondheidsgegevens in en verklaren we op de hoogte te zijn van de regels. We krijgen een doek voor ons haar, een helm en een tuigje om. Na de familiefoto vertrekken we naar het beginpunt van het traject. We hebben 2 begeleiders, eentje die ons voorgaat en ons opvangt en de ander die iedereen klaarmaakt en als laatste volgt. De eerste kleine oversteek naar de andere boom is al heel griezelig. Jan en ik mogen een hand op de katrol leggen om een beetje bij te sturen als hij gaat draaien. Het van het platform afspringen of laten gaan is het engst. Op het moment dat je voelt dat je goed in je gordeltje hangt, is het OK. Ik begin het op een gegeven moment bijna leuk te vinden, ook al blijft de afstappende keer ‘een dingetje’. Ik voel me in ieder geval safe op de verschillende platforms. Je wordt bij aankomst op het platform in 2 keer weer gezekerd aan een kabel van de boom. Marloes wil en mag ook op z’n kop slingeren zoals de begeleiders doen op sommige trajecten. En er mag zelfs een keer gevlogen worden, waarbij je alleen achter op je rug vast zit en een vrije val maakt. Dat doen Jan en ik dus niet. We houden veilig het touw vast van kabel 1.

Wat een prachtige natuur en wat een hoogte! Het valt mij echt op dat we geen enge beesten zien. We zien op een uitkijkplaats wat apen in een boom. Het laatste stuk gaan we abseilen. Er worden foto’s gemaakt, maar dan vanaf onderen. Niet de fraaiste manier om op de foto te gaan. De mannen hebben een beetje last van afgeknepen ballen. Maar goed. Bij terugkomst en inleveren van materialen genieten we van een heerlijke lunch aan de andere kant van de weg. Een band van 3 zittende mannen zorgt voor een muzikale begeleiding. Terug in het hotel duiken we lekker het zwembad in. Marloes gaat nog met Alexander het vierkantje Chiang Mai rennen, de sportievelingen! ’s Avonds gaan we met Saskia, Alexander, Brit en Lotte heerlijke pizza’s eten met Street Pizza. De pizza’s komen langzaam, stuk voor stuk, door, maar dat geeft niet, we kletsen ons er prima doorheen. Helaas wordt er vandaag geen alcohol geschonken in verband met Boeddha-day. Na het eten gaan we met z’n elven naar de vlakbij gelegen Night Market en nemen een ijsje bij de MacDonalds. Er wordt door Babette druk onderhandeld over een paspoorthoesje met een soort speldjes en bandjes om het hoesje op te pimpen. Ze wordt bijgestaan door tal van ‘adviseurs’. Het is een spel, maar je moet er wel van houden. We hoeven nog geen afscheid te nemen van deze leuke familie. We zien elkaar in het zuiden van Thailand, op 8 en 9 augustus, in het resort.