Dag 8: 2e dag Trekking en relaxen

29 juli 2015 - Chiang Dao - Palong Dorp, Thailand

IMG_7648

De nacht verloopt aardig rustig voor zo’n 11 slapende mensen in de hut. We worden wakker van hanen, biddende monniken en dorpsbewoners die hun kleedjes met koopwaar aan het uitstallen zijn net buiten onze hut. Dat valt bij ons wel een beetje verkeerd. Er wordt ons een heerlijk ontbijtje geserveerd met toast en eieren, met thee of koffie. We voelen ons alleen een beetje opgelaten door de lonkende vrouwen op de kleedjes. Na ons ontbijt maken een rondje langs de dames en hier en daar worden er portemonneetjes, olifantjes en voor mij een hoofddoek gekocht. We voelen ons al als een grote familie. Vandaag kan de bagage in de auto in de village worden gezet en maken we een wandeling door de plantages met onder andere mais, mango, bananen, koffie, lycees. Prachtige uitzichtpunten. We worden eventjes vergezeld door een Australische toerist met gids. We maken een leuke groepsfoto met Joe en JJ. De wandeling is vergeleken met gisteren verrassend licht en kort. Op het programma staat ook een bezoek aan de school. Deze school is vandaag gesloten in verband met een Boeddha-dag, maar na het tempelbezoek lopen ze terug naar het schoolterrein. We delen pennen en andere schoolspullen uit. De kinderen gaan hiervoor in de rij staan en bedanken ons. Toch hebben we ook hier een dubbelgevoel. Elke dag komen er toeristen om hun schoolspullen te brengen. Hebben ze niet meer aan 1 grotere donatie op 1 plek. Het lijkt nu een beetje op bedelen. Maar goed, dit is beter dan snoep ofzo. We kunnen nog even een klaslokaal bekijken. De primary school is vergelijkbaar met die van ons. Ze krijgen ook Engelse les, de sleutel om verder te komen dan het dorp waarin ze wonen. We worden uitgezwaaid door de kinderen als we naar een restaurant rijden voor de lunch. Dat is weer heerlijk smikkelen en met stokjes eten. De door Joe voorgestelde monkeyschool en orchideeenkwekerij slaan we over. Nu lekker relaxen in het zwembad van het hotel!  ’s Avonds gaaan we naar de Night Market op Chang Klanroad. Simone, Lonneke en ik willen nog een lange wijde ‘poep’broek, Babette wil bedlampjes. We onderhandelen eroplos. Wel vermoeiend, maar er is aardig wat onderhandelingsruimte. We eten bij de MacDonalds. Daar heeft de familie zin in.