Dag 25: Scootertocht en vertrek

15 augustus 2015 - Ko Samui, Thailand

Scootertocht

De sportieve tak van de familie gaat een scootertocht maken over het eiland. Langs de kust, beetje door het midden van het eiland, langs een waterval en olifantenkamp, komen ze terecht bij de 'locals' en de hippies die dit eiland als eersten als buitenstaanders ontdekten in de jaren '70. Er wordt een bezoek gebracht aan de Puntjes bij Coco Palm en wat gedronken en gezwommen.
De koffers zijn vanochtend al allemaal zo goed als ingepakt. Nadat iedereen gedoucht is, genieten we bij de CocoRockbar van het resort met uitzicht op de zee van het ons aangeboden diner. Tegen een uur of 8 brengt het busje van het resort ons naar het vliegveld. Na het afgeven van de koffers (doorgelabeld naar Amsterdam) strijken wij met de Puntjes neer bij een restaurantje dat ook koffie heeft. De laatste koffies gaan mee in een take-away-beker. Na de gate-wijziging houdt een medewerker van het vliegveld een memobord omhoog met daarop 'Verdiesen/Marloes'. Dolenthousiast, alsof ze de hoofdprijs heeft gewonnen, rent Marloes op deze mevrouw af. Zij moet meekomen en wordt even achter een afzetband gezet. Wat blijkt. Geen plekje in de cockpit, maar een muggenracket in haar bagage dat niet mee mag. Ze wordt naar het depot getransporteerd om de racket uit haar koffer te halen. Gelukkig verder geen boete ofzo.
Naar Bangkok is het een klein uurtje vliegen. Mooi gezicht om bij het opstijgen het eiland in het donker met al die lichtjes te zien. Op het vliegveld in Bangkok moeten we weer een paar securitychecks door en kunnen daarna nog met z'n elven zo'n 2 uur relaxen met koffies en ijs. Inmiddels is het voor Thailand midden in de nacht, maar proberen we alvast de Nederlandse klok (20.00 uur) aan te houden. De doorgelabelde bagage blijkt nog wel een ingewikkeld checkpuntje, maar dat komt goed. Zo, en nu weer een lange zit van zo'n 11 uur!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade