Dag 22: Strand Lamai Beach en taxi

12 augustus 2015 - Ko Samui, Thailand

image

Om 10.00 uur staan we klaar om opgehaald te worden voor ons quad-avontuur. Als er na 20 minuten nog geen busje arriveert, laat ik de dame van de receptie even bellen. Eerst naar de organisatie op de voucher. Neemt niet op, waarschijnlijk in verband met de verjaardag van de koningin. Na een tweede telefoontje naar de lokale en enige quad-aanbieder ontdekt zij dat we volgens de voucher pas over 2 dagen gaan. Balen! Marloes, Simone, Lonneke en ik besluiten naar het mooie, rustigere strand van Lamai Beach te gaan. De rest blijft 'thuis'. Marloes doet de onderhandelingen met de jonge taxichauffeur. De 100 Baht 'for all', wordt 80 Baht. De rit duurt best lang en we krijgen het vage vermoeden dat hij niet het totaalbedrag bedoelde maar per persoon. Aangekomen bij Lamai Beach geeft Marloes 100 Baht en de taxi-chauffeur sputtert dat het niet genoeg is. We leggen uit dat 'for all' een totaalbedrag betekent en geeft hem 200 Baht. Dan lopen we weg. Achteraf hebben we wel met hem te doen, maar hij had gelukkig nog 7 mensen in z'n pick-up car. Op de beach kijkend we even rond en ontdekken de vrouw van de familie die ook mee was met Noi naar Kanchanaburi. Wat een toeval! Zij zijn na ons naar Anurak gegaan en gingen met koffers per kano (!) terug naar de minivan.
We besluiten linksaf te gaan voor een plekje, rechts 'begint de kermis'.
Veel resorts met eigen bedden. We vinden uiteindelijk een beetje schaduw onder een boom. In het water zijn veel stenen en scherp koraal die onze benen openhalen. Ik zwem om m'n rug terug. Na een drankje en broodje bij een strandbar van een hotel worden er 4 ligstoelen met parasols voor ons klaargezet. We gaan nu weer het water in, maar ontdekken heel veel kleine jellyfish. Ook sneu als je hier in een resort zit. Mmmm..... het is ook eigenlijk een beetje te warm om te zonnen zonder de verkoeling van het water. Marloes doet opnieuw het taxigebeuren. Met de kaart in de hand zegt ze tegen de chauffeur dat we naar Coral Bay Resort moeten. Uiteindelijk wordt het 200 Baht. We stappen in, maken een praatje. Hij blijft steeds iets met Coral noemen en Marloes duwt de kaart onder z'n neus. Can you read this? Hij mindert vaart en stopt bij Coral Cove ten zuiden van Chaweng. Wij laten opnieuw de kaart zien, maar hij wil dan meer geld. Marloes: You can't change the price half way. We stappen uit zonder te betalen. Blijven even staan en besluiten dan langs de 'snelweg' verder te lopen. Onze taxi-chauffeur beklaagt zich bij de andere chauffeurs, maar wij trekken ons daar niks van aan. Na de bocht, uit het zicht, neemt een andere taxi-chauffeur ons voor 200 Baht op de juiste plek. Jan, Babette en Coen lunchen in de Cocorockbar en we vertellen ons avontuur. Ik inspecteer het water bij ons resort en zie hier gelukkig geen kwallen. Maar... hier liggen ook veel stenen en je kunt niet ver het water in. 's Avonds gaan we heerlijke Italiaanse pizza's eten aan het water.