Dag 10: Back to Bangkok

31 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Vandaag vliegen we terug naar Bangkok. We slapen uit, gaan rustig ontbijten, werken de blog met foto’s bij en worden rond 12.00 uur naar het vliegveld gebracht. We nemen na het inchecken een heerlijke koffie bij de Starbucks. De vlucht van ruim een uur stelt eigenlijk niks voor in vergelijking met de tijd dat we met de nachttrein (12 uur) hebben gereden. Bij aankomst op het andere vliegveld van Bangkok onderzoeken we even of we met 1 taxibusje kunnen gaan. Dat zou ons op bij 2 verschillende taxiservices zo’n 1100 Baht kosten. We kiezen er toch voor in de rij te staan voor 2 gewone taxi’s. Wat opvalt is dat de chauffeurs zo onhandig de koffers inladen. Jan stelt dan maar voor de grote koffer op de bijrijdersplek te zetten. De andere koffers steken uit de kofferbak (door de gastank) en worden met een spin vastgemaakt aan de achterklep. Terug bij ons vertrouwde hotel, strijken we neer bij een restaurantje voor drinks en snacks. Na even relaxen en voor sommigen zwemmen, gaan we uiteten bij een restaurantje op de Khao San Road. Dan weer snel terug, want morgenochtend worden we om 6.20 uur opgehaald door onze gids. Hij heeft hierover Babette gebeld op haar hotelkamer. Het is een vaag gesprek, hij is vooral geïnteresseerd naar de leeftijd van coen, waarom??? Hij heeft vervolgens een briefje onder de deur laten schuiven met hetzelfde bericht, gericht aan mister Coen. We maken een rugzak klaar voor 1 overnachting.