Dag 15: Vlothuisjes meer Khao Sok Park

5 augustus 2015 - Khao Sok National Park, Thailand

image

We stappen na een vieze koffie en thee met veel Nederlanders uit op Station Surat Thani. Veel drukte bij de klaarstaande busjes, maar uiteindelijk is iedereeen in de goede bus gestapt. We hebben niet ontbeten, maar er wordt ons verzekerd dat we bij het kantoor van Khiri Travel of bij de pier van alles kunnen kopen. Aangekomen bij Khiri Travel zetten we onze koffers in een soort garagebox om met onze rugzak verder te reizen voor onze primitieve overnachting. Geen broodjes hier, alleen chipsachtige dingen. Bij de pier worden er poncho uitgedeeld en die zijn heel hard nodig in verband met de vele regen. Voordat we de longtailboot opgaan, kopen Marloes nog witte ballen met groen spul erin. Het smaakt niet echt super. Op het water gaat het steeds harder regenen en stormen. In no-time zijn we doornat. Onze gids Tong en de stuurman zoeken een inham op omdat de golven te hoog worden. Daar schuilen we wel zeker driekwartier met nog 2 andere families in de boot, totdat het ergste voorbij is. We komen na nog een half uur varen aan bij de vlothuisjes. Deze vlothuisjes van bamboe zijn voor 2 personen en zijn ingericht met alleen een matras op de grond. Lonneke zal een huisje delen met Roos, een meisje van dezelfe leeftijd. We hebben een heerlijke lunch (de eerste fatsoenlijke maaltijd na ruim 24 uur). Het weer klaart op en de kinderen gaan zwemmen in het zwembad (een afgezet deel van het meer). Wat is dit een mooie en rustige plek, zeg! De hiking van vanmiddag gaat niet door, maar we gaan wel naar de Diamantgrot. We krijgen allemaal een lamp op ons hoofd en manoevreren tussen de stalagmieten en stalagtieten door, met hier en daar wat vleermuizen. Het is behoorlijk glibberig. 's Avonds worden er na een fantastisch avondmaal met heerlijke vis nog wat spelletjes (Wormen, Uno) gedaan, maar het is snel donker. Over de drijvende loopplanken, op- en afstapjes, schuifelen we naar het toiletgebouw en de onze huisjes. Er is voor even electriciteit, waarmee de lamp buiten en binnen aangezet kan worden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl