Dag 14: Back to Bangkok en slaaptrein Surat Thani

4 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

image
Na een heerlijk ontbijtje zorgen we dat de koffers gepakt zijn en de kamers weer vrij. Daarna gaan we, totdat we door ons busje worden opgehaald voor de rit naar Bangkok relaxen, tijd doden en vervelen bij het zwembad. Jan heeft de film The Railway Man gedownload, die Marloes en ik op de weg naar Bangkok gaan kijken. Een indrukwekkend verhaal van een dwangarbeider, tewerkgesteld bij de spoorlijn langs de River Kwai, die de Japanner die hem zoveel leed heeft aangedaan op latere leeftijd confronteert met zijn wreedheden en zich met hem verzoent. Na 3 uur aangekomen op Station Bangkok, brengen we de koffers even naar het depot, om te gaan eten voordat we de slaaptrein nemen naar Surat Thani. Het eten in de trein is namelijk niet zo geweldig. We maken een rondje China Town maar komen geen geschikt eettentje tegen. Terug op het station kiezen we dan toch maar voor de KFC. Ze blijken geen kipburgers meer te hebben en uiteindelijk eten we met z'n zevenen gefituurde stukken kip uit een hele grote emmer met een minizakje patat erbij. Niet echt een fijne basis voor de treinreis, maar de koffie van de Black Canyon maakt veel goed. We zoeken onze 2e klas zitplaatsen op. Dit keer geen aparte coupes voor ons, maar gewoon stoelen in een grote wagon die omgebouwd kunnen worden tot bedden. Het treinpersoneel gereageerd heel verontwaardigd op onze aankondiging dat we geen diner en ook geen ontbijt willen. Marloes knoopt een gesprek aan met haar bovenbuurman, een Fransman die al jaren in Oostenrijk woont. Zijn gezin heeft de laatste treinkaartjes bemachtigd en is nu verdeeld over 3 compartimenten. We scoubidouen wat en gaan vroeg slapen. Door de gordijntjes hebben we toch een beetje privacy.