Dag 13 Elephant Camp en relaxen

3 augustus 2015 - Kanchanaburi, Thailand

image

Vandaag werden we na het ontbijt opgehaald voor het Elephant Camp. Daar aangekomen was ik onaangenam verrast. Dit was niet wat ik bedoelde. De olifanten hadden zitjes op hun rug, terwijl ik alleen eten wilde geven en wassen. We discussieerden onderling over het leven van deze olifanten, wat dierenleed en zielig is. Uiteindelijk ging Coen met een andere Nederlandse jongen een rondje op de olifant maken. De rest ging alvast naar de rivier. Toen de olifanten daar ook aankwamen hebben Marloes en Coen op de ene olifant gezeten, terwijl hij water naar achteren spoot en Simone en Lonneke op de andere. We maakten ook foto's van het knuffelmoment. Een hele aparte ervaring om zo'n olifant aan te raken enzo. Terug bij het hotel gingen we heerlijk relaxen bij het zwembad. Marloes stond al met haar hardloopkleren aan klaar om een rondje te rennen, maar werd tegengehouden door het personeel: 'Too many gangsters outside'. 's Avonds weer heerlijk gegeten in de tuin van het hotel aan de River Kwai met de mooi zingende gitarist.