Dag 1 en 2: Daar gaan we!

23 juli 2015 - Bangkok, Thailand

IMG_7196

Woensdag 22 juli 2015 – Donderdag 23 juli 2015

Het gaat beginnen! Stipt op tijd haalt het taxibusje ons op voor Schiphol. Babette neemt daar met moeite afscheid van Thomas, die ze 3,5 week zal moeten missen. De douane ontdekt een platte schaar in het EHBO-tasje en een schaar in de etui van Marloes, maar we mogen door. Voor Lonneke en Coen is dit hun eerste vliegervaring. Eigenlijk ook voor Simone, die nog geen 4 jaar was toen we naar Parijs vlogen.

Bijna 12 uur later komen we, met genoeg en sommigen met te weinig geslapen aan op Bangkok. Bij de douane doen ze het rustig aan en de sliert wachtende mensen doet mij denken aan een attractie van de Efteling. Geld wisselen, de dames van Khiri Travel opzoeken en ons busje wordt voorgereden. We komen echt in een andere wereld en in een behoorlijke file terecht. Zo’n anderhalf uur later, zo rond een uur of 9 ’s ochtends, arriveren we behoorlijk brak in het mooie Nuovo City Hotel. Onze kamers zijn helaas nog niet beschikbaar. We houden ons op in de lobby en nuttigen op de valreep een ontbijtje in het restaurant. En dat is voor mij een ‘fried rice’, om mij alvast een beetje aan te passen aan de locals. Na een eerste kamer komen na ruim een uur ook de twee andere kamers vrij. Heerlijk! Uitpakken, douchen en even bijslapen. Sommigen gaan nog even zwemmen op het dak van het hotel.

’s Avonds lopen we richting de pier om met de boot via de Chao Phaya River naar de Flowermarket te gaan. Wat een bloemen en een drukte! Veel rozen verpakt in natte kranten en bloemslingers en –stukjes om te offeren. We snuiven bij elk kraampje weer een andere geur op. Het dagelijkse leven speelt zich hier op straat af, Straatventers eten hun hapjes vanaf een papiertje. Op aanraden van de ‘vakantieman’ van het hotel kiezen we een restaurantje aan het water uit. We laten van alles aanrukken: vis, kip en beef met natuurlijk nasi. Het wordt al aardig donker als we ons in 2 tuk-tuks terug laten vervoeren naar het hotel. Een avontuur op zich, dat ‘gecross’ door het verkeer. De tuk-tuk van Jan, Babette en Simone is er ondanks het latere vertrek eerder dan die van ons. We halen een ijsje bij onze nu al favoriete winkel ‘7eleven’ (naast het hotel) en gaan lekker slapen!