Dag 19: Pink Dolphins enzo

9 augustus 2015 - Khanom, Thailand

bidden

Onze gids Sa zegt het ons nog eens, 'we gaan de roze dolfijnen zien'. Familie Punte had gisteren natuurlijk gewoon pech door het tegenvallende weer. In de auto naar de haven vertelt Sa omgedraaid vanuit de voorstoel heel veel over dit deel van Thailand, de rubberplantages en het Heilige Eiland van de monnik die zorgde voor 85% zoet water. We varen met een longtailboot langs de pancakes-rotsen en liggen in een baaitje stil omdat er een dolfijn is gespot. Ik zie inderdaad een vin, maar voordat ik m'n fototoestel heb gepakt en de boot voor ons uit m'n zicht is, is ook de dolfijn verdwenen. Geen wonder met zo'n 15 boten op een klein stukje water die regelmatig hun motor aan doen. Als ik een dolfijn was, was ik ook allang weggezwommen. Jan vermoedt zelfs dat er af en toe met een afstandsbediening een plastic vin omhoog gedaan wordt. We zijn teleurgesteld en een beetje beetgenomen. 'Maybe next time'. Ja, dag! We bezoeken de tempel op het Heilige Eiland, afgezet met gele vlaggetjes. Sa doet ons voor hoe je kunt bidden voor Boeddha, wij doen mee en daarna doen we een wens nadat we 3 keer op de bel hebben geslagen. De longtailboot keert terug naar de haven van Khanom. Alexander heeft de directe omgeving verkent en ontdekt recht tegenover het hotel een heerlijke massagesalon waar je ook je 'laundry' kunt laten wassen en 'oma Janneke' een supermarkt runt. We, dat wil zeggen Marloes, Simone, Lonneke, Coen en ik maken een afspraak voor een oliemassage deze middag, en nemen de waszak mee. We genieten van het gezelschap van Saskia, Alexander, Brit en Lotte en maken gretig gebruik van het Happy Hour! Helaas hebben ze geen strawberries meer en geen bananen. We hebben een sfeervol diner samen. Ik voel opeens iets op m'n rug ploppen. Mijn vermoeden klopt. Er is een gekko op m'n rug gesprongen die met veel geschreeuw door Babette wordt weggeveegd.